Borduren > Borduurhulp

tip om mooi te borduren

(1/1)

ludiek:
Hallo,
Ik maak veel kruissteekpatronen, (en liefst met heel veel kleuren).
Mijn vraag is nu of er iemand een tip heeft om de achterkant van mijn werk ook netjes te houden. Hoe vermijd ik lange draden? Altijd aan en afhechten voor enkele steken geeft verdikkingen, hoe los ik dat op?
Hartelijk dank bij voorbaat.  ;)

jokesk:
Ik vlecht (zigzag over en onder de rechte lijn door die tijdens het borduren ontstaat) aan de onderkant het overgebleven stukje garen mee met de nieuwe draad.
De nieuwe draad vlecht ik zigzag langs de geborduurde rechte draad die aan de onderkant tijdens het borduren is ontstaan.
Helaas kan ik het hier niet even voor doen maar zo heb ik nooit een dikke rand of knoopjes in mijn boduurwerkjes.
Ik hoop dus dat het zo toch een beetje duidelijk is hoe ik het doe.
succes met het uitvogelen van de beste manier die voor je een goede oplossing lijkt.
Ik ben benieuwd of er nog mer reacties komen want wie weet..... kan het nog netter. ;)

ludiek:
Bedankt voor je tip, ik ga dat vandaag eens uitproberen.

els:
als je met een kleur borduur dan neem je een langen draad  vouw hem dubbel steek de  uiteinden door de naald dan maak je een halve kruissteek van onder naar boven dan terug naar beneden haal je de naald door de lus en hij zit vast  zo kan je met veel kleuren borduren en krijg je geen verdikkingen alleen afkanten moet je wel zichzagen zo doe ik het altijd en hou je ook geen langen draade over laat even een berichje als het gelukt is gr els

michael:
Hoi,

ik doe het ook met de draad dubbelvouwen zoals "els" aangeeft : de uiteinden in het oog van de naald steken en zo dat lusje maken.
Ik zal eens een foto ook maken van mijn achterzijde waar ik nu mee bezig ben(bladwijzer) en een ander voorbeedl van toe ik het nog niet zo goed kon en meer verdikkingen achteraan had! Dan kan je het eens vergelijken (op de foto). In het echt zou je het natuulijk veel beter kunnen zien Ún voelen! ;)

Zeker tot heel binnenkort met 2 vergelijkende foto's!

Navigatie

[0] Berichtenindex

Naar de volledige versie